dinsdag 8 juli 2014

Jubelstemming

Ik ben in jubelstemming en dat is niet omdat Duitsland van Brazilië gewonnen heeft!
Nee, ik ben in een jubelstemming omdat heel waarschijnlijk alles met UTS rond is.
Vanmorgen waren we allen vroeg wakker.
Dat is meestal zo na een omschakeling in de tijd. We zijn door onze vlucht naar Curacao 6 uur in tijd terug gegaan.
Hierdoor raakt je biologisch ritme enigszins in de war en ben je dus de eerste ochtend vroeg wakker.
Na een rustige start kwam UTS weer in gedachte.
Ze zouden me terug bellen om een abbonement op te zeggen. Dat terug bellen hebben ze een keer gedaan, net voor ik naar Nederland ging.
Toen zeiden ze mij dat ik mijn huidige abbonement niet kon opzeggen voor februari 2015.
Toen ik opnieuw uitlegde wat de situatie was werd er gezegd dat ze zou gaan overleggen en dat ik weer terug gebeld zou worden.
Nou dat laatste is natuurlijk niet het geval. En onderwel heb ik nog steeds twee abbonementen.
Die van het huis waar ik ga wonen en die van het huis waar ik nu woon.
Omdat ik weet dat de administratie van UTS net zo snel is als hun medewerkers was ik er klaar mee.
Ik ga niet wachten op telefoontjes die toch niet komen. Nee ik ga zorgen dat het geregeld word.
Ik heb geen zin om maandenlang voor een dubbel internetabonnement te betalen.
Ik had al van alles bedacht wat ik zou kunnen zeggen en hoe het misschien op te lossen, maar het was niet nodig!
Ongelooflijk, ik had eens een medewerker getroffen die begreep wat ik wilde.
Ze herhaalde het nog eens. Dus dit abbonement wilt u verhuizen en de andere opzeggen?
Ik was sprakeloos, vergat bijna antwoord te geven. Ik moest het even verwerken, ze begrepen me!
De papierwinkel werd in werking gebracht. Velletje hier, handtekening daar.
Zes vellen papier rijker en 160 NAF armer liep ik UTS weer uit.
Misschien was dit wel de laatste keer dat ik hier liep, het zal toch niet! 
Het enige wat me nu nog kan overkomen is dat ze het abbonement van mijn nieuwe huis al afsluiten voordat het abbonement van ons huidige huis is verhuisd naar het nieuwe huis.
Ik heb de kinderen maar vast geestelijk voorbereid. Kunnen ze er rekening mee houden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten