vrijdag 4 april 2014

Soms gaat het zoals het gaat

Ook vandaag gaat het weer over één van onze dieren.
Sorry voor degene die ook eens iets anders willen lezen. Komt vanzelf, ik ben nu even hier druk mee.
Vandaag had ik met Luna een afspraak bij onze dierenarts.
Gewoon even als check up, ze komt immers eigenlijk zo van de straat.
Maar die check up liep totaal anders dan gepland!
Tijdens het lichamelijk onderzoek voelde de dierenarts een opgezette buik.
Ook vloeide ze nog steeds. Ik dacht nog puur van de bevalling, maar dat bleek dus pus te zijn!!
Alle alarmbellen gingen rinkelen, dit is niet goed.
Ze had een ontstoken baarmoeder die er direct uit moest.
Ik moest haar daar direct achterlaten en diezelfde middag is ze nog geopereerd.


Het heeft zo moeten zijn!
Als wij haar achter gelaten hadden in het asiel was deze aandoening waarschijnlijk niet opgevallen en had ze het niet overleefd.
Ook als straathond had ze geen schijn van kans gehad.
Nu was ze bij ons en heel toevallig hadden we voor vandaag een afspraak. Dit had niet veel later moeten zijn, ook dan had het kunnen scheuren waardoor het fataal was.
Wij zijn heel blij dat we haar nog hebben.
Na het verlossende telefoontje hebben we haar lekker opgehaald.



Ze is nog wel een hoopje ellende, maar we hopen op een goede afloop.
Ik hou haar nauwlettend in de gaten en we geven haar de rust voor herstel.
Op naar een leven zonder pijn, puppy's, pus en open plekken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten