woensdag 2 april 2014

En we noemen haar???

Inmiddels is het alweer bijna twee weken geleden dat we mamahond in huis kregen.
Toen nog met 7 pups, maar dat verhaal hebben we afgesloten.
Na een dag asiel is ze dan nu alweer 6 dagen echt bij ons.
En wat voelt het goed, ik heb er echt nog geen moment spijt van gehad!!
Twee weken geleden zag je nog heel duidelijk dat ze een hard leven op straat gehad heeft.
Ze was erg mager, haar rugwervels zag je onder haar huid uitsteken, ze had overal wonden en doorligplekken en ze had ingevallen ogen.
Eigenlijk was het een hoopje ellende dat ook nog eens voor pups moest zorgen.
Maar wat doet ze het nu goed!
Natuurlijk moet ze nog verder aansterken, maar wij zien al verschil.




Wat een trouwe, lieve hond is het! Ze wijkt geen moment van mijn zijde. Ben ik in de keuken, dan is ze in de keuken, ben ik buiten dan is ze buiten enzovoort.
Aan de ene kant is het aandoenlijk, aan de andere kant is het triest dat ze eigenlijk zo weinig vertrouwen heeft. Ze moet echt nog leren dat als ik boodschappen doe ik ook heus weer terug kom.
Natuurlijk is het lekker koel in de winkel, maar echt na een uurtje ben ik het ook wel weer zat.
Omdat ze me overal achtervolgt moet ze in de bench als ik weg ga. Doen we dat niet, dan klimt ze over het hek om mij achterna te gaan.
Dat lijkt mij geen goed plan. Tevens denk ik dat honden hier in de supermarkt ook niet zijn toegestaan.
Ook worden wij tegenwoordig supergoed bewaakt. Echt waar, zelfs wandelaars zijn hun leven niet meer zeker.
Gisteren kwamen er golfers vrij dicht bij het hek van de tuin op zoek naar hun golfballetje.
Nou dat hebben ze geweten hoor, mevrouw stond een partij te tetteren en te springen hier beneden.
Ze hebben niet zo lang over dat zoeken gedaan, haha. 
Een alarminstallatie is er niets bij.
Ze kan het ook goed vinden met Tico. Samen zijn ze natuurlijk van de straat, dat geeft binding.
Zie maar eens deze foto.

En nee, ze mogen niet op de bank, echt niet!
Maar, zeker niet onbelangrijk. Mama hond heeft tegenwoordig een naam.
In een goed gezinsoverleg is besloten dat ze hier verder mag leven met de naam Luna. 
Luna, je bent een geweldige aanwinst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten