dinsdag 29 april 2014

Pre Koningsdag

Het was schijnbaar nog niemand opgevallen, maar zaterdag heb ik helemaal niets geschreven over Koningsdag!
Waarom niet? Omdat Koningsdag hier niet op 26 april, maar op 30 april wordt gevierd.
We hebben het dus nog te goed.
Alleen bij Albert Hein was afgelopen zaterdag al vrijmarkt.
Vraag me niet waarom zaterdag en niet morgen? Ik weet het niet, weet wel dat het best druk was.



Eigenlijk zijn ze hier heel uitgekookt.
Hadden ze het met Nederland mee gevierd dan had ze dat hier een vrije dag gescheeld.
De overheid in Nederland ziet een vrije dag als een economisch verlies.
Hier zien ze een vrije dag als een heerlijke dag waarop je kunt doen waar je zin in hebt.
Dus zonde om het op zaterdag te vieren, hier vieren we het morgen.
Voor de laatste keer op 30 april, dag dan weer wel.
Daardoor zijn er weer winkels (deels) gesloten en is het overal van alles te doen.
Zo ook de beroemde vrijmarkt en zijn er ja wel oud Hollandse spelen.
Vooral die in pietermaai schijnt leuk te zijn.
Ik weet het niet, we moeten het nog gaan ervaren.
Maar één ding kan ik alvast erg waarderen! Hier begint de vrijmarkt om 10.00.
Niks geen 5.00 's nachts een plekje enteren.
Rustig aan, poko poko.
De dag erna is het weer een vrije dag voor de Curaçaoënaars, dan is het namelijk dag van de arbeid.
Weer de winkels gesloten en weer liggen de stranden vol met genietende mensen.
Kunnen we in Nederland nog wat leren, of nou ja vooral de overheid dan met hun prestatiedrang.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten