donderdag 24 april 2014

Genieten

Wat zijn we aan het genieten!
Genieten van de vakantie die nu gaande is, maar ook veel breder!
We wonen nu bijna 4 maanden op Curacao en ik moet zeggen dat ik er nog geen dag spijt van heb gehad!
Natuurlijk hadden we ons goed voorbereid en wisten we daardoor wel voor een groot deel wat ons te wachten stond. Maar toch, de theorie kan vaak anders lopen dan de werkelijke praktijk.
Ik had verwacht veel meer te missen. Dingen zoals mijn werk en de judolessen.
Maar eigenlijk kom ik er steeds meer achter dat ik een nogal hectisch bestaan had in Nederland.
Ik was mij daar wel van bewust, maar niet in staat er iets mee te doen.
Vooral het niemand willen teleurstellen is een grote valkuil van mij.
Nu alles achter is gebleven in Nederland besef ik mij steeds meer in wat voor bizarre situaties ik soms mij staande moest houden.
Elk weekend weer bedenk ik mij nu dat het heerlijk is om niets te moeten.
Soms was het zo dat ik op een zaterdag 's morgens nog op de mat stond voor een judotoernooi en dan 's middags weer aan het werk ging. 
Op deze manier werden regelmatig de weekenden gevuld. Ik deed het met liefde, maar deed mezelf ook tekort.
Nu ik er op terug kijk, kijk je er anders naar en kan je ook beter inzien waar het mis ging.
Ik weet nu beter! Ik ben 100% nu een leukere moeder dan in Nederland.
Ik krijg nu de kans om van ze te genieten, ze bij te staan en er voor ze te zijn.
Ik kan het iedereen aanraden om eens achterom te kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten