donderdag 3 april 2014

Katten café

Met de puppenstory nog vers in het geheugen ben ik inmiddels toch aan een nieuw project begonnen.
Iets minder intensief, maar met net zo veel voldoening!
Via Facebook kwam de oproep voorbij of er mensen die hier op het park wonen misschien iets voor de katten wilden doen.
Ik heb mij aangemeld en ben voor een instructie/ uitleg geweest.
Op het resort wonen behoorlijk wat zwerfkatten. Deze zijn aan komen lopen of gedumpt.
Er is een mevrouw die zich het lot van deze katten aantrok.
Zij vertoeft regelmatig in één van de vakantiehuisjes op het park.
Zij heeft er onder andere voor gezorgd dat ze allemaal gevangen zijn geweest om ze te laten helpen.
Nu krijgen ze dagelijks van haar te eten zodat ze niet bij toeristen bedelen.
Niet iedereen is er van gediend als er katten in en om je huisje lopen.
Ook is het zo dat als ze dagelijks op redelijk vaste tijden te eten krijgen en tussen de katten onderling veel minder strijd is.
Ook dat is alleen maar in het voordeel van de katten, maar ook van de toeristen.
Met deze boodschap heeft ze het zelfs zo ver gekregen dat ze steun krijgt vanuit het management van het park.
Ze laat zien dat door op deze wijze met de katten om te gaan en eigenlijk niemand last van heeft.
En dat laaste daar is het de parkbeheerder natuurlijk vooral om te doen.
Het voer wordt zelfs netjes door het management betaald en bijgevuld.
Wat is nu dan mijn taak hierin???
Zoals ik al vertelde is deze mevrouw geen vaste bewoner op het park.
Als zij er is doet ze de katten. Maar wat als zij er niet is?
Dan doe ik het, samen met nog twee anderen. De bedoeling is dat we nog wat meer mensen weten te charteren, des te minder "belastend" is het.
Als ik kom geef ik de katten eten en ververs het water. Dit zet ik dan neer in het "katten café".
Happy hour is meestal om 17.00.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten