zondag 20 april 2014

Dagje uit

Nu wij gisteren gezien hadden dat de halve bevolking aan het kamperen is, dachten we dat dit dan een mooi moment was om naar het see aquarium te gaan.
We zijn de dag begonnen met een heerlijke paasbrunch.
Arno en Erik zijn daarna gaan geochachen en oma en ik zijn naar het see aquarium gegaan.
Goed gegokt, het was er heerlijk rustig!
Oké, ik ben een dierenliefhebber in vol ornaat en ben het niet helemaal eens met de dingen die ik daar zie, maar als oma niet kan snorkelen en ze hebben hier een boot waarbij je onder water kunt kijken is dat toch wel heel mooi.


Door de vensters van de boot konden wij verschillende soorten vissen zien die ondere andere hier in de Caribische zee zwemmen.
Ook zwom er een grote stingray (rog), zeer indrukwekkend.
Deze grote napoleonvis was ook machtig om te zien.
We hebben geprobeerd het aangeboden programma te volgen. Soms wat ingewikkeld als ze dingen uitleggen in het Spaans, Papiaments en Engels en het Nederlands vergeten.
Maar we komen er wel uit! Niet omdat ik alles zo goed versta, maar vooral omdat ik het programma nou al zo vaak gevolgd heb dat ik het ongeveer bijna zelf kan geven.
Alleen het voeren moet ik aan hun overlaten, maar de uitleg erbij zou van mij kunnen zijn!
Oma is weer helemaal op de hoogte dat ze niet in een schorpioenvis moet gaan staan en weet nu ook van de overpopulatie lionfish.
De hoogtepunten van de dag waren toch wel de zeeleeuwenshow en de dolfijnenshow.
Blijft mooi, ook na 10 keer.



We zijn heel wat dieren in het see aquarium tegen gekomen, maar er loopt en vliegt ook genoeg wat er niet woont maar net zo indrukwekkend is.
Wat dacht je van deze pelikaan? Netjes wachtend bij de show of er misschien een visje overblijft.


En de fregatvogel, ook een visjesdief. 

Nee, de natuur van Curacao is zo gek nog niet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten