zaterdag 30 augustus 2014

Vleermuis in huis

Er was hier net nogal wat commotie in huis.
Er vloog namelijk een vleermuis binnen. Hij was wat vroeg, Halloween is toch echt pas in oktober.
Ze vliegen hier wel vaker. Ze scheren over het zwembad en komen laag over in de tuin.
Maar ik heb het dus helemaal niet op vleermuizen. Ik vind ze gewoon eng. Stom hè?
Ik heb slangen vast gehouden, spinnen vast gehouden, ben niet bang voor muizen, maar vleermuizen brrr.
Ze hebben ook zo'n gemene kop met van die tandjes. Ik denk dat ik als kind te veel drakula gekeken heb, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik altijd weg duik als ik ze zie. En dat is natuurlijk helemaal niet nodig. Ze vliegen immers op sonar net als de dolfijnen op sonar zwemmen.
Ze zullen dan ook niet tegen mij aanvliegen, maar toch. Maar wat doe je als je een vleermuis binnen hebt die al een kwartier lang rondjes vliegt?
Ik ben in ieder geval buiten gaan zitten, dat leek mij het veiligst. Erik zou voor de rest zorgen, het vleermuisvrij maken van de woning.
Hij is bij het zwembad het beruchte leguanennet gaan halen. Daar wilde hij de vleermuis wel mee vangen. Nou deze vleermuis was niet gek! Toen hij het net zag is hij uit zichzelf vertrokken.
Mooi en nu snel ramen en deuren dicht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten