donderdag 7 augustus 2014

Bijzondere ontmoeting

Vanmorgen was onze tuinman aanwezig.
Hij kwam met een aantal kokosnoten aanzetten die op de grond gevallen waren.
Meestal valt dat ons niet eens zo op. De honden vinden ze namelijk ontzettend leuk om mee te spelen.
Als ze aan de boom hangen zijn ze eerst nog zo.


Hierna worden ze bruin met wat touwachtig omhulsel. Dat touwachtige vinden de honden leuk.
Dat kan je er heerlijk afknagen.


Maar eigenlijk is dat zonde natuurlijk. Je kunt de kokosmelk immers drinken en de vrucht opeten.
Dat hadden we al eens met Tom gedaan.
Nu wilde de tuinman het ook wel even laten zien en proeven. Geen probleem. 
Ik blijf erbij dat ik het niet zo vind. Het is een beetje droog. Ik ben meer van de sappige vruchten als mango, sinaasappels en ananas. Ieder zijn ding toch.
En als wij alles zouden opeten hebben de honden geen speeltje meer, dat kan natuurlijk ook niet.
Vanmiddag hadden wij een bijzondere ontmoeting. Een ontmoeting met mensen die we eigenlijk niet kenden tot op de dag van vandaag.
Zij hebben mij gevonden en gevolgd via het blog en waren nu op vakantie naar Curuacao.
Het leek ze leuk om ons een keer te ontmoeten.
Dat is natuurlijk best bijzonder.
Het werd een hele gezellige middag. De kinderen hebben zich met z'n allen uitstekend vermaakt in het zwembad terwijl wij lekker hebben gebabbeld.
Het was erg leuk en voor herhaling vatbaar. Wie had gedacht dat ik via mijn blog mijn vriendenkring zou uitbreiden?
Ik niet, maar vind het een leuke bijkomstigheid.

1 opmerking:

  1. Hoi Sandra, als je de kokosnoot over hebt- nadat je honden hem kaal hebben geplukt- en je doet er verder niks mee.... ik werk met kokosnoten; Davari CocoArt.
    Ik pluk ze niet meer zelf want ik krijg er een tennis elleboog van!
    Anders kom zaterdag maar eens kijken bij Landhuis Habaai. Daar is een Arts & Craft market. groetjes, Ariadne

    BeantwoordenVerwijderen