vrijdag 29 augustus 2014

1,2 of 3?

Zo, aan alles komt een eind. Zo ook aan deze week.
Een week die zo raar begon, maar gelukkig normaal is geëindigd.
Heerlijk het weekend voor de deur waarin niets hoeft, maar wel mag.
Vanmorgen had ik mijn oude buurvrouw van Blue Bay op de koffie. 
Een goed en gezellig begin van de ochtend.
Vanmiddag ben ik met Youri weer naar tennis geweest. Het is voor Youri vrij uniek dat hij het nog steeds volhoudt en er plezier in heeft.
Dat zien we natuurlijk graag, maar dat kost nogal eens moeite. Hij vindt al snel alles saai en heeft het dan wel weer gezien. Wat voor hem ook belangrijk is, is de aansluiting bij de groep.
Sport hij in een team waar al één jongen in speelt die niet met hem door één deur kan, dan is Youri er klaar mee. Nu is tennis gelukkig redelijk solidair. Alleen de groepslessen zijn met meer, maar ik hoor hem niet. Mij dus ook niet. Ik zie alleen maar hoe hij geniet en het leuk vindt om te spelen.
Het zal nog wel even duren voordat hij zo ver is dat hij wedstrijden kan meedoen, maar dat geeft niets.
Vanavond hebben we een hangavond gehouden. Ieder zijn plekje, uitzending gemist kijken, muziek luisteren, gamen. Iedereen ontspant en geniet op zijn eigen manier.
Uiteraard doe ik dat onder het genot van een lekker bakkie koffie. En met een koekje.
De meeste koekjes die ik hier in de supermarkt haal zijn ook te verkrijgen in Nederland. 
Of is het nou andersom en zijn de koekjes uit Nederland ook hier verkrijgbaar?
Maakt niet uit, als het maar lekker is. En dat is nou juist vaak het probleem. Zeker bij deze koekjes.


Zeg nou eens eerlijk, wie neemt er van deze nou heel braaf maar 1 koekje?? Ik niet. 
Oké, ik zal eerlijk zijn, ik neem er 3! 
Nu hebben wij hier een hele goede rede om meerdere koekjes tegelijk te nemen.
Laat je ze namelijk te lang liggen dan zijn ze al snel niet meer lekker.
Ze worden zacht en smaakloos. Alles door het klimaat van hier.
Je moet hier alles in luchtdichte zakken of plastic bakken doen anders kan je het de dag erna al weg gooien. Das zonde toch? Kan je ze beter opeten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten