woensdag 27 augustus 2014

Na regen komt zonneschijn

Het weer is een beetje van slag. Maar ach, daar kunnen de mensen in Nederland wel over meepraten.
Hier heeft het eigenlijk vanaf ongeveer 13.30 geregend. Soms even droog en dan kwam het weer.
Het is daardoor wel meer bewolkt wat de temperatuur weer aangenaam maakt.
Van het weekend was het heel warm. Weinig wind en een gevoelstemperatuur van 41 graden.
Normaal is het hier in september en oktober bloedje heet. De wind is dan vrijwel weg waardoor het erg warm is. Dan in november begint het regenseizoen met veel en heftige buien.
Maar die buien van vandaag vond ik wel lekker eigenlijk. 


Waarschijnlijk ben ik ze in november wel zat hoor. Dan heb ik al 100 keer mijn huis opnieuw gepoetst nadat de honden vuil binnen kwamen en ben ik vast al 10 keer nat geregend. Dan lijkt het zooooo Nederland dat ik dan echt wel weer verlang naar mijn zonnetje.
Maar de natuur kan de regen wel waarderen. Dat zie ik terug in mijn tuin.
Ineens staan er prachtige planten in bloei. Soms heel kort, dus snel genieten.
Gisteren kwamen de eerste bloemen uit. Het lijken wel lelies en ze ruiken heerlijk.
Vanmorgen hingen er al een paar. Nu vanmiddag kwam er weer een uit en vanavond was hij vol in bloei.
Morgen zal hij ook wel hangen, dus nu snel een foto gemaakt.



Ook vond ik in de tuin deze kokosnoot. Heeft niets te maken met de regen, maar ik vond hem zo leuk dat ik hem jullie ook even wil laten zien.


Morgen maar eens zien wat de natuur ons dan brengt.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten