zondag 24 augustus 2014

Dag met hindernissen

Vandaag was zo'n dag waarvan je hoopt dat hij niet erger wordt dan hij al is.
Het was echt een dag met allerlei hindernissen.
Oké, hindernissen zijn er soms om te nemen en te overwinnen, maar ik ben er klaar mee.
Vanmorgen vroeg om 7.15 begon het al.
Youri aan mijn bed om te vertellen dat hij Tico net zag plassen in huis. In plaats van dat hij het opruimt, maakt hij ons wakker om het te laten opruimen. Allemaal wakker dus.
Niet lang daarna begon het te onweren en flink te regenen. Dat vonden de honden niet erg, want er komen dan meer leguanen en hagedissen te voorschijn. Één groot feest dus in de tuin en daarna één groot feest in mijn huis. 
Ze zagen er niet uit en liepen in en uit. Echt overal lag modder. De druppel was toen Tico, ja weer Tico, het ook nog eens leuk vond om op het bed te springen.
Grrrrr. Ook daar nu modder.
Een kleine impressie van mijn vloer.


En zo zag mijn hele huis er dus uit!
Vervolgens een hoop commotie bij het zwembad. We hoorden een hoop gespartel en een blaffende Tico. Wat bleek? Storm was in het zwembad gevallen en kon er niet meer uitkomen.
Hij heeft niets met water en was er vorige week ook al een keer ingevallen alleen deed hij dat toen naast het trappetje. Nu was het aan de andere kant. Hij kon in zijn paniek niet bedenken dat er zich ook nog ergens een trap bevond.
Best wel een beangstigend idee. Als we er dus niet waren geweest of het niet hadden gehoord dan was hij verdronken! Met hele grote angstogen deed hij zijn best om kop boven te houden.
En dat allemaal omdat.......er uiteraard weer een leguaan in het zwembad lag.
Dat kan dus ook gebeuren als wij niet thuis zijn. Nu laten we ze allemaal wel eens in de tuin, maar dat doe ik niet meer. Storm gaat naar binnen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik hem op de bodem van mijn zwembad vind!
Trouwens over leguanen gesproken, daar hebben er vandaag 3!! van in ons zwembad gelegen.
We bleven vissen.

Zie je hem zwemmen? Achter de stok.
Daarna gaan ze al hangend uitdrogen. En ik mijn best maar doen om de honden weg te jagen.
Kan je zeggen, dat valt niet mee op een warme dag zonder wind met gevoelstemperatuur 41 graden!

Resultaat van leguanen vissen?


Een gat in het net door de scherpe klauwen van die beesten. Ik haal het van het zakgeld van de honden af! Wat denken ze wel!
Na een uurtje vegen, schrobben en dweilen was ik wel toe aan een pauze. Omdat het zo heet was heel even in de airco. Lekker even aanzetten, kort laten blazen en afkoelen maar.
Helaas, dat feest ging ook niet door! Stroomstoring! Je kan het toch niet bedenken!
Dat gebeurd wel vaker, maar waarom nou net nu?
Dan maar afdouchen. Gelukkig was er na een uurtje weer stroom. 
Dacht je dat we het nu gehad hadden? Mis! 
Poes had vanavond een epileptische aanval. Dat was lang geleden dat ze de laatste had. 
Hopen dat het er bij één blijft. We gunnen poes nog een paar mooie jaren op Curacao.
En dan nu eindelijk heb ik dan de tijd om mijn blog te schrijven. 
In de airco, fris gewassen, op een schoon bed......word ik aangevallen door één of ander insect! 
Nog een uur en een kwartier dan is de zondag voorbij. Pffff, ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten