zaterdag 16 augustus 2014

Opgeruimd staat netjes

We blijven ons verbazen over hoe sommige dingen hier gaan.
En dan niet altijd negatief, soms ben ik blij dat het hier zo gaat als het gaat.
In Nederland lopen we tegen veel regeltjes aan. Sommige regeltjes zijn niet te bevatten of volstrekt doorgeslagen.
Hier is het wat minder gecompliceerd. Erger nog, hier zijn ze bepaalde regels vergeten op te nemen nadat Curacao onafhankelijk is geworden.
Zo zijn ze "vergeten" op te nemen dat er geen afval gedumpt mag worden. Dus dat doen men dan ook vrolijk overal en nergens.
En dan heb ik het niet over alleen een vuilniszakje maar over auto onderdelen, koelkasten, wasmachines, bouwafval en als je van je hond af moet kan je die daar ook wel kwijt.
Thea heeft al meerdere malen er uitgehongerde angstige honden gevonden en meegenomen.
Wij hadden ook een berg afval in de tuin. Deels groen afval en deels restafval zoals dozen van het verhuizen.
Wat ik dan wel weer erg leuk vind is dat een belletje naar Selikor (het afvalverwerkingsbedrijf) genoeg is om een wagen te laten komen die tegen contante betaling je zooi komt ophalen.
Ophalen inderdaad, want wij dumpen niets in de knoek en al helemaal geen honden!!
Zo ging dat dus.



Alles is keurig meegenomen. En dat is dan wel weer prettig van hier. Geen gezeur met plastic apart van groen, papier weer gescheiden van de rest enzovoort.
Ik ben absoluut voor een beter milieu. Echt, ik breng ook mijn plastic flessen keurig naar de daarvoor bestemde bakken. 
Maar in Nederland werd ik er wel een beetje moe van! Daar had ik mijn eigen milieustraat.
Een container voor groen, een container voor papier, een containertje voor chemisch afval, een restcontainer en een zak voor het plastic.
Is op zich prima als je er de ruimte voor hebt. 
Maar zoals het hier gaat is natuurlijk ook niet zoals het moet. 
Ik heb in ieder geval gedaan zoals het hoort, netjes mijn afval laten ophalen door het daarvoor aangewezen bedrijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten