maandag 25 augustus 2014

Het houdt niet op

Ken je die reclame? Het houdt niet op? Niet vanzelf!
Nee, daar kwam het inderdaad vandaag wel op neer.
Vanmorgen kwam de tuinman. Op het moment dat hij zijn tuingereedschap naar binnen brengt rent Luna de poort uit!
Rennen en rennen dat ze doet, ik er achter aan. Maar ik kon haar niet bijhouden. Ze ging de mondi (struiken) in en ook daar ging ik haar achterna. Het had vanmorgen geregend en het was er glad en drassig. Ik zag er niet uit! Ik zat tot mijn knieën onder de modder. Elke keer als ik bijna bij haar was keek ze me aan en rende weer weg. Toen ze weer in onze straat was en naar rechts rende in plaats van naar links was ik er klaar mee. Ik dacht ik zie je wel weer een keer. Ik blijf niet rennen. En weer je wat er toen gebeurde toen ik naar huis liep? Ze kwam me achterna! Wie neemt nou wie in de mailing!
Hierna kon ik haar gelukkig vangen en mee naar huis nemen.
Vanmiddag kwam Youri die zeer chagrijnig uit school.
Er had iemand gedreigd dat hij Youri in elkaar zou slaan omdat hij met zijn schrift gegooid zou hebben.
Youri kan daar helemaal vol van zijn, niet tot rede vatbaar.
Ik probeer hem weerbaarder te krijgen, zodat hij zich niet zo op de kast laat jagen.
Hij is de oudste van de hele school. Oké niet de grootste maar hij laat zich zo snel imponeren.
Ik denk laat kletsen die jongen, dreigen is wat anders dan doen. En geef die knul gewoon een grote bek, dan is het klaar. Maar daar is Youri te zachtaardig voor. Altijd bang dat hij dan op zijn kop zal krijgen van de juf. Moeilijk, heel moeilijk!
Vanavond tijdens het avondeten smste Erik dat het vliegtuig vertraging had. Vlucht was 3 uur vertraagd.
Prima, komen we wel overheen. Maar dan moeten niet de honden net besluiten te gaan vechten!
Luna en Storm waren boos op elkaar. Ze vlogen elkaar aan. Bloed stroomden en het zag er niet naar uit dat er één zich zou gaan overgeven. 
De buren kwamen ook al op de herrie af en schreeuwde ons toe dat we ze aan de achterpoten uit elkaar moesten trekken.
Dat hebben we gedaan en het lukte. Toen ieder in een aparte ruimte gezet om de schade te bekijken.
Storm was er het ergst aan toe. Hij had forse wonden bij zijn oog en op zijn neus. Hij had een kies afgebroken, een wond op zijn voorpoot en een wond aan zijn achterpoot.


Godzijdank had mijn eigen dierenarts nog spreekuur en konden we direct terecht. Dit keer geen belrondes naar dierenartsen die niet opnemen.
Omdat hechten bij het gezicht kans geeft op bijtincidenten is hij onder narcose gebracht.


Er zijn heel wat hechtingen in gegaan! Ben nog inval assistente geweest. Heb geholpen met tillen, poot omhoog houden voor het hechten, omdraaien enzovoort. De officiële assistente was er niet.
Door deze werkzaamheden kreeg ik geen korting, das nou weer jammer.
Met zulke akkefietjes kan ik voor mezelf wel een collecte beginnen! Wat een geld!
Nadat Storm weer bijgebracht werd kon ik hem mee naar huis nemen.
En nu zit ik aan de koffie. MET chocola! Ik heb het verdiend. Ik ga er van uit dat we nu alles wel gehad hebben. Ik doe niet aan alles komt in drieën, ik hou het bij twee. Meer dan genoeg!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten