dinsdag 11 februari 2014

Verkennen en leren kennen

Vandaag stond in het kader van verkennen en leren kennen.
In een nieuwe woonomgeving moet je toch weer je plekje zien te vinden.
Als je kinderen hebt loopt dit toch altijd wat soepeler dan als je die niet hebt.
Kinderen zoeken elkaar op.
Vanmorgen begon mijn verkenningstocht met een koffie afspraak met Mariette.
Mariette woont al een tijdje op Curacao en schrijft ook een blog over haar belevenissen.
Ik was me vanuit Nederland aan het oriënteren voor een judovereniging voor Maud.
Bij die zoektocht kwam ik haar blog tegen. Haar zonen judoën hier.
Ik heb Mariette's blog vanaf dat moment gevolgd en haar blog was ook de inspiratie voor mijn blog.
Wel grappig, want je weet heel veel over elkaar door het blog maar eigenlijk ook weer niet.
Verder ken je elkaar niet in persoon en weet je niet of het klikt ondanks dat je heel veel raakvlakken hebt. Want behoudens de judo komen ze ook uit Flevoland en is ze ook bekend met kinderen met dyslexie. 
Het koffiemoment was heel gezellig, dus er zal vast een vervolg uit voortvloeien.
Vanmiddag zochten de kinderen elkaar op.
Onze Antiliaanse buurkinderen kwamen gezellig langs en werden door Maud en Youri uitgenodigd te komen zwemmen. Zij hebben zelf geen zwembad, dus daar werd geen nee tegen gezegd.
Ons buurmeisje van de andere kant werd ook uitgenodigd en zo werd het een gezellige boel.

Onze buurvrouw kwam nog even informeren of dit allemaal wel de bedoeling was.
Tuurlijk is dot de bedoeling. De kinderen genieten hier zichtbaar van.
De vorige woonlocatie was prima, maar had iets weg van een bejaardenoord.
Hier zijn weer leeftijdsgenootjes te vinden en dat bied mogelijkheden tot verkennen en leren kennen.
De buurvrouw is nog even gezellig gebleven en ook daar heb ik een tijdje mee gekletst.
Zo hoor je nog eens wat. Zij wandelt regelmatig naar het strand en zwemt vervolgens tussen twee boeien tig banen in zee. Of ik eens mee wilde? Tuurlijk. Gaan we ook gewoon eens verkennen.
Na het zwemmen werd er door de kinderen nog vrolijk verder gespeeld.
Er is nog gevliegerd en gehonkbald.
Ik heb Youri in tijden niet zo actief gezien! 
Ps. vind je de foto's wat aan de kleine kant? Je kunt er op klikken dan worden ze vergroot.
Sorry dat ik dit nu pas vertel ;-)


1 opmerking:

  1. Wat gaaf om dit te lezen. We zijn blij dat jullie goed "wortelen". En dat Youri weer lekker actief buiten het beeldscherm is, gewoon heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen