donderdag 27 februari 2014

Op naar het hoogtepunt

Langzaam aan wordt het steeds gekker hier op Curacao!
Alles is in de feeststemming en winkels zijn versierd.
Het is dan ook carnaval!
Het is ongelooflijk wat er allemaal rondom dat carnaval gebeurd.
Twee weken geleden hadden we al de paardenparade, vorige week kindercarnaval. 
Morgen de tienerparade, zondag de echte grote optocht, dinsdag weer een optocht als afsluiting.
En dan hoop ik dat ik het allemaal goed heb, want het duizelt me hier gewoon van de optochten.
Ik mis er vast een paar.
Al die hutjes cq tentjes staan hier dan ook al weken langs de weg, want de optochten worden telkens over dezelfde route gedaan.
Ze willen het dan nog wel eens omdraaien, dus de route tegen gesteld lopen, maar het blijft de zelfde route!
Ik begreep al dat ik morgen of hooguit zaterdag mijn boodschappen moet doen, daarna ligt alles plat.
Iedereen viert feest! Er zijn wel wat winkels open zoals bijvoorbeeld Albert Hein. Maar hoe kom ik daar?
Het halve eiland is afgezet. Nee, ik regel het wel van te voren. Ik kom liever niet voor verrassingen te staan.
Wij willen zondag bij de grote optocht gaan kijken. We zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
Het is niet zoals in Nederland dat je ergens een uurtje of twee staat en dan de gehele optocht hebt gehad.
Hier duurt het uren en uren. Eerst voordat het al start, want over het algemeen is dat te laat.
Daarna sta je ook nog wel even voordat alles voorbij is.
Ze houden die optocht midden op de dag, dus op het heetste moment.
Dat betekent dat we inmiddels in het bezit van een grote koelbox zijn waarin ijs en drankjes kunnen.
Ook nemen we stoeltjes mee, petjes tegen de zon, een grote fles zonnebrand en een enorme portie geduld!
Wat ik ook graag met jullie wil delen is de muziek.
We hebben hier op de radio dolfijn fm, dat is te vergelijken met radio 538.
De hele dag hits en nieuws van de eilanden.
Één van die hits is een nummer wat vast en zeker niet in Nederland gedraaid wordt.
Hier horen we het dagelijks op de radio.
Het is zo'n lekker swingend nummer, het lukt je niet om dan stil te blijven zitten.
Bij mij in de auto gaat standaard de volumeknop naar rechts.
Laten jullie weten of je dit nummer kent?

1 opmerking: