woensdag 19 februari 2014

Snelle leerling

Vannacht ging het al stukken beter met Tico.
Ik moet zeggen, het is een slimme hond! Hij heeft snel in de gaten wat er van hem verwacht wordt.
Dat is mooi, maar zegt ook iets over het karakter van deze hond.
Hij leert snel en heeft dus uitdaging nodig. Want heeft hij iets onder de knie, dan moet er iets anders aangeboden worden. Zo niet, dan gaat het mijn interieur kosten.
In Nederland heb ik lange tijd met Timber onze vorige herder agility gedaan.
Tenminste zo heet het nu in de tijd dat alles een Engelse naam moet hebben.
Vroeger heette het nog gewoon behendigheid. En dat was het precies. De hond werd behendig in allerlei toestellen waar hij overheen, onderdoor of doorheen moest.
Timber vond dat geweldig. Die wist in de auto altijd al precies wat we gingen doen.
Ook hebben we regelmatig wedstrijden mee gedaan.
Dit hondje is hier vast ook geschikt voor, maar of ze agility op het eiland doen? Ik heb zo mijn twijfels.

Vanmiddag hebben we boodschappen gedaan. Niets bijzonders zou je zeggen.
Deed ik in Nederland ook regelmatig. Hier doe ik het nog meer dan regelmatig.
Niet alles blijft zo lang goed als dat op de verpakking staat.
Dat kan ook bijna niet. Tijdens transport en verwerking in de winkel kan het nooit zo koel staan als dat zou moeten.
Ook verlies je houdbaarheid door vervoer naar huis.
Dat houd in dat ik minder te gelijk haal en dus meer in de supermarkt te vinden ben.
Op zich lekker, de airco staat er meestal op een aangename temperatuur.
Hier bij Albert Hein kennen ze ook bonus aanbiedingen. Ze heten hier alleen anders.
Hier heten ze prijsverzakking.
Nou, bij de kassa krijg ik meestal bij het afrekenen een hartverzakking!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten